27 Mayıs 2020 Çarşamba

Marka Bilinirliği



Markalaşma, işletmeler için çok önemli kavramların başında gelmekte; marka bilinirliği ise piyasada güven veren ve herkesçe bilinen bir marka olunduğunun göstergesidir. Marka bilinirliği, markanın hedef kitleye ne oranda ulaşabildiğini ve markanın insanlar tarafından ne kadar bilindiğini ortaya koyması açısından son derece mühimdir. Marka bi̇li̇ni̇rli̇ği̇ni̇ arttırmak, firmaların diğerlerinin arasından sıyrılarak daha fazla insana ulaşmasında oldukça önemlidir. İşletmelerin daha fazla sayıda potansiyel müşteriye erişmesi, markanın farkındalığının sağlanmasından sonraki basamaktır.  Başka bir ifadeyle marka bilinirliğinin oluşması için daha önce markanın insanlar tarafından farkına varılması veya ayırt edilmesi gerekmektedir.

Marka bilinirliği yüksek markalara, genellikle popüler veya moda markalar denilmektedir. Bilhassa bir işletmenin yeni kurulduğu aşamada, şirket ve ürünler pazarlanırken ve tanıtılırken marka bilincini oluşturmak önemlidir. Gerekli ve yeterli çalışmalar sonucunda marka bilinci ve sadakati oluştuğu takdirde markaya olan farkındalık artar ve marka bilinirliği yükselir. Marka bilinirliği pazarlama kampanyalarını bir arada tutan ve reklam hedeflerini bir temele göre oluşturan bir kavramdır. Bu temel doğrultusunda marka bilinirliği stratejileri uygulanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder